برگزاری دومین همایش نقش رسانه در اقتصاد و اشتغال

دومین همایش نقش رسانه در اقتصاد و اشتغال با حضور سفیر پیشین ایران در ترکمنستان، مسئولین و فعالان اقتصادی و اصحاب رسانه در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

به گزارش حرف پرس، در ابتدای این همایش علی حیدری، عضو انجمن مدیران رسانه‌های ایران با اشاره به اینکه دولت حمایت آنچنانی در خصوص حمایت از رسانه‌ها نداشته است، گفت: صاحب نظارت بر این عقیده‌اند که توسعه اقتصادی دستیابی به اهداف مطلوب است.

وی افزود: توسعه اقتصادی پدیده‌ای انسانی‌ست و هدف توسعه اقتصادی را می‌توان گفت کمتر شدن فقط و ایجاد اشتغال نام برد.

وی خاطرنشان کرد: رسانه امروزه موفق ترین عامل نشر فرهنگ عمومی است و باعث توسعه اقتصادی نیز خواهد شد.

حیدری رسانه را دلیل ارتباط با صنایع نام برد و تصریح کرد: رسانه یکی از ارکان اصلی رونق اقتصادی خواهد بود و در جذب و معرفی بازی‌های جدید و خصوصی موثر خواهد بود.

عضو انجمن مدیران رسانه‌های ایران یادآور شد: رشد اقتصادی به استقلال رسانه ها و انجام رسالت واقعی آنها برخواهد گشت و رسانه ها می‌توانند نقش نظارتی داشته و به بهبود عملکرد دولت‌ها نیز کمک کنند.

وی در خصوص فعالیت رسانه‌های محلی نیز، گفت: رسانه‌های محلی به شرط پوشش اخبار محلی یکی از معتبرترین محل ها برای ارتباط موثر با کسب و کارها خواهد بود.

وی رسانه‌های اجتماعی را بسترهایی برای بازاریابی دیجیتال عنوان کرد و افزود: این رسانه‌ها با هزینه‌ای نسبتا کمتر به رسانه‌های دولتی، می‌توانند ارتباط موثری در اقتصاد ایفا نمایند.

وی سه کارکرد رسانه را در قالب آموزش، سرگرمی و پوشش خبری عنوان کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها با ایجاد گفتمان اقتصادی به شکل‌گیری سیاست‌های پایدار کمک خواهند کرد.

در ادامه نیز غلام عباس ارباب خالص سفیر پیشین ایران در ترکمنستان در خصوص نقش و تاثیر رسانه در مقام توسعه فراگیر بین المللی معاصر، گفت: در دنیای امروزی رسانه نقش مهمی در سطوح و طبقات مختلف جامعه بشری علی‌الخصوص در حوزه بین الملل ایفا خواهد کرد.

وی افزود: رسانه‌ها از یک سو پیشران انتشار اخبار و رویدادهای حوزه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علمی تکنولوژی، تحقیقاتی و همچنین منعکس کننده اتفاقات پیرامونی بوده و از سویی دیگر خود عاملی مهم بر سیر تحولات هستند.

وی عنوان کرد: رسانه همزمان قابلیت راهبری و هدایت گری سیاست ها و رفتارهای ملی و منطقه ای و فرا منطقه ای اعضای جامعه جهانی را در تمامی بخش‌ها داراست.

ارباب خالص با تاکید بر اینکه بخش اعظم فعالیت‌های جوامع در عصر جدید بدون حضور رسانه قابل تصور نیست، گفت: جامعه بدون رسانه محیطی بسته است و ضعف و فقدان رسانه بخش‌های مهمی از جریان زندگی و توسعه اجتماعات بشری را متاثر خواهد کرد.

سفیر پیشین ایران در ترکمنستان با بیان اینکه دوران حاضر عصر ارتباطات نامیدند، خاطرنشان کرد: از طریق رسانه می‌توان از حال و روز همگان در سطح کره خاکی و حتی ماورا آن مطلع شد.

وی اقبال رسانه در تمامی اقشار جامعه اعم از خردسال و بزرگسال و زنان و مردان و با هر عقیده و گرایشی را گسترده دانست و افزود: قدرت تاثیر گذاری رسانه در دنیای جدید به اندازه‌ایست که در بسیاری از محافل و جامعه جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر رسانه هم قدرت، شهرت و هم ثروت است، گفت: قدرت رسانه به جهت تسلط بر افکار عمومی، شهرت آن به دلیل تبلیغات و در نهایت به وجود آورنده ثروت است زیرا این ثروت هم قدرت می‌آورد و هم شهرت و منجر به تامین منافع اقتصادی توام با تامین منافع فرهنگی و سیاسی نیز خواهد شد.

ارباب خالص با اشاره به اینکه رسانه ثروتی مولد است خاطرنشان کرد: این مولد سازی مشروط بر این است که اصل اهمیت و توجه به جایگاه خطیر آن و حفظ این جایگاه و استمرار و چگونگی استفاده و بهره برداری مفید از آن از سوی دارندگان و کاربران آن، مدنظر قرار گرفته شود.

در ادامه نیز دکتر آرش زعیم مدرس دانشگاه با اشاره به نقش مهم رسانه در آگاهی بخشی، گفت: رسانه نیرویی تحول آفرین است و از رسانه و روابط عمومی می‌توان در جهت شفاف سازی اطلاعات استفاده نمود.

وی افزود: همچنین همکاری رسانه و روابط عمومی‌ها به بهبود وضعیت اقتصادی کمک خواهد کرد و شفاف‌سازی رسانه نیز در بهبود فضای کسب و کار نیز موثر است.

وی در خصوص عملکرد رسانه‌های اقتصادی نیز گفت: رسانه‌های اقتصادی نیز به افزایش آگاهی عمومی کمک شایانی کرده و در کارآفرینی و کاهش ترس در جامعه علی الخصوص استارتاپ‌ها نیز نقش مهمی خواهند داشت.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه رسانه می‌تواند به عنوان عضو اصلی اکوسیستم کارآفرینی مطرح شود، تصریح کرد: رسانه‌ها در تمام جوامع نقش موثری در پیشبرد اهداف اقتصادی خواهند داشت.

در ادامه ثنا هدایتی، سردبیر نشریه اقتصاد صنایع پیشرفته با اشاره به نقش پررنگ رسانه در اقتصاد، گفت: رسانه می‌تواند به تنهایی ایجاد اشتغال کرده و نقش موثری در پیشبرد اهداف اقتصادی کسب و کارها خواهد داشت.

وی افزود: سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی باید به اهالی رسانه اعتماد کرده و تبلیغات خود را به آن‌ها بسپارند و از طریق آن‌ها می‌توان به ایجاد اشتغال نیز امیدوار بود.

منبع: شرق نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *