مدیرکل پست خراسان رضوی: آغاز نصب پلاک‌های هوشمند پستی در سطح استان

نصب پلاک‌های هوشمند پستی با هدف انتقال داده‌های پستی از طریق وب سرویس به پایگاه داده مکانی سازمان‌ها و تسریع در سرویس‌دهی خدمات به شهروندان در اداره پست خراسان رضوی در حال انجام است.

محمدرضا شفیعی مدیرکل پست استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار حرف‌پرس گفت: در راستای تسریع در خدمت رسانی سازمان‌ها به شهروندان، موضوع نصب پلاک‌های هوشمند پستی در حال پیگیری است و در سه ماهه سال جاری با چهار شهرستان و هفت روستا مذاکرات لازم انجام شده و انعقاد قرارداد جهت نصب پلاک هوشمند پستی صورت گرفته است.

شفیعی با بیان اینکه در گذشته پلاک ها دارای ابعاد و رنگ های مختلفی بوده است افزود :امید است با همکاری و تعامل شهرداریها با انجام کامل عملیات پلاک های هوشمند پستی استانداردسازی لازم انجام پذیرد.

مدیر کل پست استان خراسان رضوی اظهار کرد : همه نقاط شهری در استان ژئو کد شده اند و عملیات ژئو کد سازی روستائی نیز آغاز شده است و در حال حاضر تهیه نقشه ها جهت انجام عملیات فوق در حال پیگیری است.

وی خاطر نشان کرد با توجه به اهمیت موضوع ،سرعت بخشیدن به نصب پلاک های هوشمند در دیداراخیر مدیر عامل شرکت ملی پست و شهردار مشهد مطرح شد که امید است هر چه سریعتر این تعامل و همکاری از سوی شهرداری صورت پذیرد.

وی در ادامه عنوان کرد : تعداد مرسولات صادره در سه ماهه ابتدای سال 1403 تعداد دو میلیون و پانصد هزار مرسوله بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد و تعداد مرسولات وارده در سه ماهه سال جاری با ترافیک دو میلیون و سیصد هزار مرسوله نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد رشد داشته است.

مدیر کل پست استان در ادامه به رشد 10 درصدی ترافیک قراردادهای استانی نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود : امروزه پست با تکیه بر تکنولوژی پیشرفته منشاء خدمات با کیفیت برای مردم است و فضای کسب و کار با خدمات پستی متحول شده است.

وی افزود: ارائه خدمات نیابتی در پست در راستای تامین نیاز مشتریان و جلوگیری از اتلاف وقت و تردد های غیر ضرور مردم در دستگاههای دولتی است.

شفیعی خاطر نشان کرد :باید استفاده از پست به جای خود پستچی گری که معضلات فراوانی را نیز به دنبال دارد فرهنگ سازی شود.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات نیابتی در حال افزایش است تصریح کرد :در حال حاضرهمکاری با ثبت احوال در خصوص صدور و چاپ شناسنامه و توزیع در نشانی متقاضیان وگسترش تعامل و همکاری پست و گمرک در مرز دوغارون انجام گرفته است.

مدیر کل پست استان اظهار کرد : در راستای تسریع در ارائه خدمات شاهد رشد 26 درصدی درسرویس پیشتاز و رشد 13 درصدی در سرویس ویژه در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

محمد رضا شفیعی افزود : درصد تغییرات سرویس احراز نشانی با ترافیک 140957 در سه ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

مدیر کل پست استان با بیان اینکه یکی از اهداف پست بهره وری از فناوری های روز دنیاست افزود: تعامل با شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها و بهره گیری از توان بخش خصوصی در راستای توسعه هوشمند سازی و نوآوری در شبکه های حمل و نقل لجستیک از اهداف پست استان است که نهایتا موجب ارتقاء کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشتریان خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر پست استان با ارائه خدمات الکترونیکی از صاحبان کالا و خدمات و کسب و کار ها و فروشندگان محصولات بومی حمایت می کند.

مدیر کل پست استان عنوان کرد :داشتن شبکه مویرگی ،ارزان بودن ، مورد اعتماد بودن و سابقه طولانی پست در ارائه خدمات از مواردی است که پست را نسبت به دیگر شرکت ها متمایز می کند و همواره انتخاب اول مردم است.

هم اکنون با توجه به تغییر ماهیت پست نامه ها به امانات زیر ساخت های پستی توسعه یافته و شاهد ارتقاء روز افزون در این حوزه خواهیم بود.

وی در پایان گفت :با توجه به اینکه کیفیت خدمات پستی به لحاظ رضایت مندی ی مشتریان اهمیت زیادی دارد پست استان تمام تلاش خود را در این راستا به کار گرفته و کنترل های لازم در این خصوص به طور مستمر انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *